Кредитна мобільність передбачає короткострокове навчання (від 3 до 12 місяців) студентів усіх освітніх рівнів (окрім бакалаврів першого року навчання) за попередньо визначеними курсами з отриманням кредитів в університетах-партнерах УКУ із можливістю визнання результатів навчання (перезарахування кредитів) у період від 3 місяців (мінімально) до 12 місяців (максимально). Для стажування/практики – від 2 до 12 місяців.При цьому загальний період навчання для таких учасників за програмами кредитної мобільності залишається незмінним.
Що таке ступенева мобільність?
Ступенева мобільність передбачає навчання за повним курсом навчальної програми, для отримання спільного, подвійного, багатостороннього диплому магістра або доктора (PhD) в університеті-партнері УКУ.
У які університети/країни я можу поїхати?
Студенти УКУ можуть обирати собі університети/країни для проходження кредитної/ступеневої мобільності залежно від умов міжнародних програм обмінів, у яких УКУ бере участь (наприклад, Erasmus+, FUCE тощо), а також залежно від умов двосторонніх договорів між УКУ та університетом-партнером.
Щоб отримати інформацію про міжнародні програми академічної мобільності для студентів УКУ, а також дізнатися перелік університетів-партнерів Університету, будь ласка, перейдіть у розділи Кредитна або Ступенева мобільність.
Як взяти участь у програмі міжнародної академічної мобільності?
Для того, щоб взяти участь у програмі міжнародної академічної мобільності, що пропонуються Українським католицьким університетом, необхідно взяти участь та подати аплікацію на відбірковий Конкурс кредитної мобільності (семестрового навчання за кордоном) для студентів УКУ.
Детальну інформацію про перелік документів, правила участі, а також критерії відбору можна віднайти у розділі Умови конкурсу.
Перелік поточних пропозицій щодо університетів для проходження міжнародної академічної мобільності можна віднайти у розділі Opportunities abroad.
Хто може взяти участь у програмі міжнародної академічної мобільності?
До участі у програмах міжнародної академічної мобільності із університетами-партнерами УКУ допускаються усі студенти денної форми навчання – студенти бакалаврських програм (починаючи з другого року навчання) та студенти магістерських програм. Щоб взяти участь у програмі мобільності, студенту необхідно взяти участь у конкурсі “Семестр за кордоном для студентів УКУ”, а також відповідати наступним критеріям:
- бути студентами однієї зі стаціонарних навчальних програм УКУ;
- навчатися на 2-5 курсах;
- мати чинний закордонний паспорт;
- мати середній навчальний бал за не нижче 80 балів і не мати жодних академічних заборгованостей;
- володіти іноземною мовою на рівні B2;
- підтвердити здатність навчатися на іншомовних курсах (підтвердженням може бути Сертифікат участі у літній мовній школі УКУ, письмове підтвердження про відвідування навчальних курсів іноземною мовою в УКУ);
- приймати активну участь у житті спільноти УКУ(письмово підтверджена участь в додаткових мовних клубах, наукових семінарах, зустрічах з гістьми УКУ – Студентське Портфоліо);
- мати рекомендацію до перебування на семестровому навчанні за кордоном від своїх наукових керівників, а також погодження від деканатів;
- кожен студент УКУ має право на участь у програмі 1 раз.
Більше про умови Конкурсу студентської мобільності.
Міжнародні мовні сертифікати
Перед початком проходження програми академічної мобільності більшість міжнародних програм та університетів можуть вимагати підтвердження знання іноземної мови відповідними документами чи сертифікатами. Зазвичай, для успішного проходження програми міжнародної академічної мобільності вимагається рівень В2 відповідно за системою Common European Framework Reference (CEFR), яка оцінює мовні навички кандидата за шкалою від A1 до C2.
У випадку необхідності міжнародного сертифікату студенту необхідно пройти стандартизовані тести на знання іноземної мови. Ці тести дозволяють визначити рівень володіння іноземною мовою тих, хто збирається навчатися або проходити практику в іноземному середовищі, і дозволяє визначити рівень володіння іноземною мовою у людей, для яких ця мова не є рідною.
Студент УКУ може скористатися наступними пропозиціями щодо складання міжнародних іспитів з іноземної мови у м. Львові:
Англійська мова:
- IELTS (International English Language Testing System) – міжнародна система тестування на знання англійської мови. Цей іспит існує в двох варіантах: Academic Module (для вступників до університетів за кордоном) і General Module (для тих, хто виїжджає на постійне місце проживання у Великобританію, Канаду, Австралію або Нову Зеландію). IELTS можна скласти у Представництві Британської Ради у м. Львові за адресою : м. Львів, вул. Університетська, 1 (Львівський національний університет імені Івана Франка), кімната 236, Тел./факс: +38(032) 239-45-52, E-mail:info@britishcouncil.org.ua, http://www.britishcouncil.org.ua/exam/ielts
- TOEFL (Test Of English as a Foreign Language) – це міжнародний іспит з англійської мови як іноземної, розроблений Educational Testing Service (ETS) та Прінстонським університетом (Нью-Джерсі, США). TOEFL складають ті, хто має бажання вчитися у закордонному ВНЗ. Це найпопулярніший тест для перевірки знань англійської мови як іноземної. Більше 9000 навчальних закладів та інших установ у більш ніж 130 країнах приймають TOEFL. У м. Львові TOEFL можна скласти за адресою: Інформаційно-консультативний центр “Освіта” м. Львів, просп. Чорновола, 4, 2-й поверх, кімн. 1, Тел.: +38 (032) 253 10 53, Моб.: +38 (050) 570 11 00, Факс: +38 (032) 235 87 11, E-mail: i@osvita.org, http://osvita.org/toefl-u-lvovi/
Німецька мова:
TestDaf – (Test Deutsch als Fremdsprache für ausländische Studienbewerber) – стандартизований мовний тест на знання німецької мови для іноземців, який було розроблено у 1998-2000 роках на прохання Німецької служби академічних обмінів (DAAD). Згідно з шестирівневою шкалою західноєвропейських рекомендацій з мовної освіти, він охоплює рівні від В2 до С1 і являє собою підтвердження для можливостей до здобуття вищої освіти, що визнається усіма вищими навчальними закладами Німеччини. Скласти, а також підготуватись до тесту можна в Goethe-Institut в Україні. У Львові – Центр німецької мови – Національний університет імені Івана Франка Факультет іноземних мов / Центр німецької мови. вул. Університетська, 1, ауд. 427, 79000 Львів .wiw@slz.org.ua тел.:+380 32 239 47 67, тел./факс: +380 32 239 46 29. Корисні підказки щодо складання тесту можна знайти на Das TestDaF-Institut.
Польська мова
Сертифікат Державної Сертифікаційної Комісії (Państwowe egzaminy certyfikatowe z języka polskiego jako obcego) – є єдиним державним документом, який підтверджує знання польської мови. Державна Сертифікаційна Комісія з польської мови, як іноземної створена 3 липня 2003 року. Саме комісія визначає зміст тесту, його часові рамки та рекомендує матеріали для успішного складання. Слід пам’ятати, що будь-які мовні курси в Україні не визнаються в Польщі, як документальне підтвердження володіння польською мовою на певному рівні. На даний час є можливими отримати сертифікати 3- ох рівнів володіння мовою ( з 6-ти можливих) – B1 – середній, B2 – вище середнього, C2 – професійний. Дізнатись більше інформації про тест та умови складання можна на сайті Польського інституту в Києві.
Французька мова:
DELF – DALF – є офіційними дипломами Міністерства освіти Франції, які підтверджують рівень володіння французькою мовою іноземців. DELF Diplômed ’Etudesen Langue Française – DALF Diplôme Approfondide Langue Française, складаються з 6 окремих дипломів, які відповідають шести рівням володіння мовою. В Україні, підготовчі мовні курси проводяться Французьким інститутом та Альянс Франсез, відповідно до рівня, від A1 до C2. Різниця між тестами полягає у тому, що DELF підтверджує базові рівні (А1, А2 — початковий; В1, В2 — незалежний), а DALF— поглиблені знання (С1, С2 — досвідчений). За іспит виставляється загальний бал із 100 можливих. Для отримання диплому необхідно набрати не менше 50 балів за весь тест і не менше 5 балів за кожен з видів діяльності. Дія дипломів не обмежена у часі. Детальну інформацію можна знайти на сайті Французького інституту,або Альянс франсез в Україні. Альянз франсез у Львові – вул.Огієнка, 18 А , Львів 79007 .+38 (032) 297 08 31 +38 067 340 40 01 aflviv@gmail.com
Італійська мова
CILS (Certificazione di Italiano come Lingua Straniera) – офіційний сертифікат, що підтверджує знання італійської мови, як іноземної. Видається Міжнародним Університетом Сієни (з 1992 року), офіційно визнаний Міністерством Закордонних Справ Італії. Сертифікат CILS поділяється на 6 рівнів підтвердження володіння мовою. Іспит здається 2-а рази на рік – зимою й літом – по всьому світу в один день. Результати тесту дійсні протягом одного року, а для здачі потрібно зареєструватися на іспит не менш ніж за 40-к днів по дати проведення та оплатити, при цьому ціна коливається і від обраного рівня і від того, в якій країні Ви будите складати.
Що робити перед початком програми міжнародної академічної мобільності?
У випадку перемоги у Конкурсі “Семестр за кордоном для студентів УКУ” та номінації на участь у програмі міжнародної академічної мобільності, студенту необхідно звернутися у Сектор міжнародних академічних зв’язків для отримання подальшої інформації та інструкцій. Підготовча діяльність, що передує початку індивідуальної мобільності, включає широкий діапазон практичних організаційних заходів, які необхідно забезпечити, перш ніж індивідуальна мобільність зможе ефективно відбутися. Це включає підготовку обов’язкових документів, пов’язаних з організацією мобільності (тобто Договір про навчання або Learning Agreement, Договір про отримання гранту або Grant Agreement, Лист-підтвердження про прийняття на навчання в університеті-партнері або Letter of admission тощо) та інших документів, пов’язаних з мобільністю (Індивідуальний план проходження навчання, віза, страхівка тощо). Ретельна підготовка схеми мобільності, включаючи взаємоузгоджені дії між її учасником та Сектором міжнародних академічних зв’язків УКУ забезпечить ефективне виконання програми та обмежить випадки непорозумінь або неналежного менеджменту на подальших етапах!
Що відбувається з моїм навчанням в УКУ під час участі у міжнародній програмі кредитної/ступеневої мобільності?
На період мобільності за студентами УКУ, згідно із законодавством України та відповідно до укладеного договору про академічну мобільність зберігається місце навчання та виплата щомісячної стипендії, якщо така не була передбачена умовами програми академічної мобільності. Студенти, що уклали договори про навчання, не відраховуються зі складу здобувачів вищої освіти в УКУ на період реалізації академічної мобільності та обліковуються в Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО).
У випадку, якщо учасники програм академічної мобільності реалізують їх з власної ініціативи і поза компетенцією договорів про академічну мобільність з УКУ, учасники повинні звернутися з повною інформацією про зміст програм до кафедр/деканатів та навчально-методичного відділу (зокрема, сектору міжнародних академічних зв’язків). Учасникам може бути відмовлено у визнанні та перезарахуванні результатів пропонованої ними програми академічної мобільності, якщо її зміст та умови не відповідають Положенню про академічну мобільність в Українському католицькому університеті.
Рекомендації щодо виїзду за кордон
Студенти, які беруть участь у міжнародних програмах академічної мобільності повинні пам’ятати, що порядок в’їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної країни, у якій планується реалізація мобільності, а також відповідними міжнародними договорами України у сфері взаємних поїздок громадян.
Детальніше про Режим в’їзду до іноземних країн для громадян України
Для уточнення інформації та переліку документів, необхідних для отримання візи іноземної держави, рекомендуємо відвідати офіційну веб-сторінку відповідного Посольства в Україні або ж Міністерства закордонних справ цієї країни (у випадку відсутності Посольства на території України).
Сектор міжнародних академічних зв’язків надає Лист підтримки від Університету для студентів, які планують подавати документи для виготовлення візи. Щоб отримати Лист підтримки від УКУ необхідно звернутися у Сектор міжнародних академічних зв’язків та надати копію офіційного Листа-запрошення від програми/університету, в якому планується проходження академічної мобільності, а також заповнений Індивідуальний план навчання. Термін виготовлення документу складає три робочі дні.
Готуючись до виїзду за кордон, студентам бажано ознайомитися з інформацією про країну в’їзду, зокрема: її чинним законодавством; умовами перебування на її території; медичним обслуговуванням (особливо питанням страхування життя і здоров’я від нещасних випадків, що можуть статися під час подорожі); особливостями дорожнього руху (для водіїв); календарем святкових та вихідних днів тощо.
Бажано занотувати адреси та контактні телефони Сектору міжнародних зв’язків УКУ, дипломатичного представництва чи консульської установи України в країні, де студент навчатиметься за програмою академічної мобільності, а також мати з собою: дві фотокартки розміром 3,5Х4,5 см; ксерокопію паспорта громадянина України для виїзду за кордон (першої, другої сторінки та сторінки з дійсною візою), що у разі звернення до закордонної дипломатичної установи України з приводу втрати закордонного паспорта значно прискорить оформлення необхідних документів для повернення в Україну.
Зроблені копії радимо зберігати окремо від оригіналів документів.
При виникненні надзвичайної ситуації за кордоном за участю студента необхідно звернутися до Сектору міжнародних академічних зв’язків УКУ та/або найближчої дипломатичної чи консульської установи України та повідомити про подію з метою оперативного отримання необхідної допомоги.
У разі відсутності в країні перебування закордонної дипломатичної установи України, студент може зв’язатися особисто або через Сектор міжнародних академічних зв’язків УКУ/рідних/знайомих в Україні з відділом оперативної роботи Департаменту консульської служби МЗС за номерами телефонів: (044) 238-16-57, факс: (044) 238-18-24 або надіслати повідомлення на адресу електронної пошти cons_or@mfa.gov.ua з метою уточнення місцезнаходження української закордонної установи в одній із сусідніх з країною перебування держав, яка забезпечує надання співвітчизникам необхідної у таких випадках допомоги.
Більше інформації можна отримати, ознайомившись із Рекомендаціями МЗС громадянам України, які планують поїздку за кордон.
Нормативно-правові акти та документи, що регламентують навчання та стажування за кордоном
Чи зарахуються мені в УКУ результати проходження програми міжнародної академічної мобільності?
Так, визнання результатів навчання в університеті-партнері здійснюється в УКУ на основі здобутих студентом кредитів ЄКТС (анг. ECTS), або з використанням системи оцінювання навчальних здобутків студентів, прийнятої у країні закладу-партнера, якщо у ній не пердбачено застосування системи ЄКТС. Порівняння обсягу навчального навантаження під час реалізації програми академічної мобільності повинне грунтуватися на зіставленні результатів навчання, яких було досягнуто студентом в університеті-партнері та результатів навчання, запланованих освітньою програмою УКУ.
Перезарахування вивчених навчальних дисциплін здійснюється на підставі наданого студентом документа (анг. Transcripts of Records) з переліком та результатами оцінювання навчальних дисциплін, кількістю кредитів та інформацією про систему оцінювання навчальних здобутків студентів, завіреного в установленому порядку у закладі-партнері, оригінал якого студент повинен надати деканату відповідного факультету УКУ.
Щоб детальніше ознайомитися із процедурою визнання та перезарахування результатів навчання в рамках програми академічної мобільності, ознайомтесь будь ласка із Розділом 8 Положення про академічну мобільність в Українському католицькому університеті.
Що робити після завершення програми міжнародної академічної мобільності?
Після повернення усі учасники програм навчання зобов’язані:
- Подати у Сектор міжнародних академічних зв’язків офіційні документи про навчання за кордоном (копію сертифікатів проходження курсів, табелі успішності (Transcript of Records) тощо)
- Подати звіт Еразмус+ в електронному вигляді (за вимогою програми та університета-партнера)
- Подати текстовий та ілюстрований звіт (фотощоденники, описи, візуальні цифрові презентації, тощо). Студенти, які не подадуть звіти, втрачають можливість у майбутньому подаватись на програми мобільності студентів закордоном
- Виконати затверджений деканатом індивідуальний план навчання і подолати академічну різницю (якщо така буде)