Впродовж двох тижнів керівник проектів та програм Центру навчальних та інноваційних технологій Оксани Пасічник стажувалась в університеті МакЮена (Канада), зокрема у близькому за функціями та цілями підрозділі цього університету – Центрі підвищення викладацької майстерності Centre of Advancement of Faculty Excellence (CAFE).
Група учасників стажування з України – Оксана Пасічник (УКУ) та Сергій Квіт (НаУКМА) – ознайомилась із загальними засадами роботи центру, та відвідала кілька семінарів, що проводились як для викладачів університету МакЮена, так й інших вищих навчальних закладів Канади та США.
На семінарі “Задаємо добрі питання: використання систем збору відповідей в аудиторії для залучення студентів” Кім Пікок познайомила учасників із сервісами GoSoapBox та Socrative, а також із стратегіями формулювання запитань, що можуть застосовуватись як із відповідними електронними системами різних видів, так і взагалі без технічних засобів. Ці стратегії дозволяють ставити такі запитання, що стимулюють глибше мислення та дискусії під час занять.
Семінар “Це є в силабусі: створення кращого опису курсу”, проведений Каролін Івз та Полом Мартіном, зосереджувався на проблемі створення опису курсу або його силабусу. Викладачі скаржаться на те, що студенти не читають цього документа, і часто доводиться нагадувати, що основна інформація та відповіді та питання знаходяться у силабусі. При цьому він може бути не стільки збіркою політик та інструкцій, як інструментом розпалювання інтересу студентів до курсу і його змісту, а також важливим навчальним засобом. Було представлено кілька стратегій, типів та прикладів силабусів, які можна практикувати для своїх курсів.
Сара Флін та Даніель Браун провели семінар “Як подолати топ-3 найбільших зауважень студентів”, що стосувався результатів опитувань студентів, які практикуються в університеті МакЮена. Такими зауваженнями є брак зворотного зв’язку для студентів, нечітко сформульовані навчальні цілі та недостатньо зрозумілий виклад матеріалу. Вирішити ці проблеми можна, застосовуючи формувальне оцінювання а також з’ясовуючи наявність питань чи проблем у студентів у процесі вивчення курсу шляхом проведення відповідних опитувань.
Дуже актуальним виявився семінар Керолін Івз та Пола Мартіна “Багато матеріалу, мало часу”, на якому було розглянуто стратегії подолання цієї, досить типової, проблеми викладачів. Так, варіантами вирішення можуть бути скорочення обсягів матеріалу, та ширше застосування активних методів навчання.
Відбулись окремі консультації з фахівцями CAFE, на яких колеги поділились інформацією про інструменти та стратегії їх реалізації в університеті МакЮена, а також була змога порівняти відповідні практики з існуючими в УКУ.
Також Оксана Пасічник та Сергій Квіт зустрілись із Стефанією Недошитко, президентом студентської асоціації університету МакЮена (SAMU), яка одночасно є президентом Спілки українських студентів Канади (SUSK). Продуктивні зустрічі з ректором Девідом Аткінсоном, проректорами Синтією Заттер та Джоном Корлетом дозволяють розраховувати на продовження плідної співпраці між нашими закладами.
Другим етапом стажування стала участь у національному семінарі Great Teachers що є чотириденним інтенсивним заходом для викладачів університетів, які представляють широкий спектр предметних областей і досвіду викладання. Виходячи із припущення, що одна із найпотужніших форм професійного розвитку відбувається тоді, коли викладачі вчаться один в одного, цей семінар пропонує унікальну можливість для зростання в ролях викладача та студента.
Учасники семінару діляться інформацією та своїм досвідом, саморефлексують і планують роботу, спільно досліджуючи різні стратегії навчання, інновації, навчальні виклики та рішення. Формат семінару передбачає мінімальне структурування і розвивається протягом тижня на основі актуальних оцінок потреб учасників.
Стажування Оксани Пасічник (УКУ) та Сергія Квіта (НаУКМА) відбувалось за підтримки Українського центру засобів та розвитку університету Грента МакЮена та особистого сприяння Девіда Аткінсона, президента МакЮена, та Юрія Конкіна, директора вищезгаданого центру. Велика вдячність колегам за гостинність, змістовне спілкування і обмін досвідом. А також за можливість глянути за горизонт і вже запланувати нагоди подальшої співпраці!